یادگیری کدام ورزش رزمی راحت تر است؟ 

یادگیری کدام ورزش رزمی راحت تر است؟ 

احتمالا شما هم قصد یادگیری دفاع شخصی را دارید اما دائم به این فکر می کنید که یادگیری کدام ورزش برای دفاع شخصی ساده تر است؟! نگران نباشید، در این نوشته ، 5 هنر رزمی ساده را که می توانید از امروز شروع کنید را معرفی میکنیم. به خاطر داشته باشید که آسان بودن یک هنر رزمی به مربی و باشگاه نیز بستگی زیادی دارد، نه فقط به هنر رزمی. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که فارغ از هنر رزمی، شما در حال باید از یک جایی شروع کنید. خواه از یک باشگاه محلی ساده، آموزش آنلاین دفاع شخصی و یا دیدن ویدئو در یوتیوب. 

 

فراگیری کدام ورزش رزمی ساده تر میباشد؟ 

کاراته

کاراته یکی از ورزش های رزمی کلاسیک است. شرط می بندم در دنیا کسی وجود ندارد که نام کاراته را نشنیده باشد. حتی اگر علاقه مند به ورزش های رزمی هم نباشید نام این ورزش به گوشتان خورده است.  
چیزی که کاراته را به یک گزینه عالی برای مبتدیان تبدیل می کند، سادگی آن است. کاراته شامل جنبه های مختلف مبارزه به اضافه¬ی برخی از آیین های سنتی از دوران قدیم است.

 

فراگیری کدام ورزش رزمی ساده تر میباشد؟ 
 

سیستم ارتقای کمربند نیز کاملا واضح است، باید بتوانید هر مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید تا کمربند بعدی را دریافت کنید. 
کاراته به تنهایی می تواند یک تجربه واقعا سرگرم کننده باشد و راهی برای ورود به دنیای ورزش های رزمی! 

 

بوکس 

قبل از اینکه شما بگویید بوکس یکی از سخت ترین هنرهای رزمی است، اجازه دهید بگوییم ممکن است این حرف درست باشد، اما حداقل این است که آغاز یادگیری بوکس بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید؛ و دلیل هم این است که بوکس فقط روی مشت زنی تمرکز دارد. لازم نیست توجه خود را به یادگیری حذف کردن، چوک های مثلثی، ضربات گردهاوس، و هر چیز دیگری از این تکنیک های فانتزی تقسیم کنید.
می توانید با تمرکز بر روی اصول اولیه شروع کنید؛ که در بوکس به معنای ضربه زدن به حریف و جلوگیری از ضربه خوردن است. به طور خلاصه، شروع بوکس می تواند نسبتاً آسان باشد، اما تسلط بر آن بسیار دشوار است.

 

یادگیری ورزش رزمی

 

این تصویر تا حد زیادی یادگیری هنرهای رزمی به خصوص بوکس را نشان می دهد. در ابتدای فرآیند یادگیری بسیار تند و با شتاب هستید؛ اما با پیشرفت زمان و وقتی شروع به یادگیری آن به صورت حرفه ای می کنید احساس می کنید که روند پیشرفت شما با کنری پیش می رود. در بوکس یا کیک بوکس؟ کدام بهتر است؟ به تفصیل درباره فواید بوکس توضیح داده ایم. 

 

جو جیتسو برزیلی

می توان گفت جو جیتسو برزیلی  (BJJ)یکی از ورزش های رزمی جوان است و طرفدارانی بسیاری نیز دارد. چیزی که BJJ  را برای مبتدیان بسیار جذاب می کند این است که فقط بر یک جنبه از مبارزه تمرکز می کند.  در جوجیتسو لازم نیست روی مشت زدن و یا تمرین ضربات دوبل تمرکز کنید.  بیشتر تمرکز شما روی دست و پنجه نرم کردن و کمی هم روی حذف حریف با به زمین زدن او است.
از طرف دیگر، یادگیری اصول اولیه BJJ نیز نسبتاً آسان ، اما تسلط بر آن کمی دشوار است به طوری که  برای دریافت کمربند مشکی در BJJ زمان بسیار زیادی نیاز دارید.  
یکی دیگر از جنبه های عالی BJJ این است که درتمرینات سر و کار زیادی با مشت و لگد ندارید، بنابراین می توانید یک تمرین سخت داشته باشید و پس از آن به مهمانی بروید بدون اینکه نگران کبودی زیر چشم یا صورت خود باشید!
با وجود اینکه جوجیستو یکی از ایمن ترین ورزش های رزمی است اما کاملا هم بی خطر نیست. حتما در تمرینات جوجیتسو از محافظ دهان استفاده کنید. در این خصوص میتوانید به مقاله آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد در سایت مراجعه نمایید.

 

یادگیری جوجیتسو 

 

کیک بوکسینگ

دراین لیست سعی کردیم همه نوع ورزش رزمی را معرفی کنیم. جای ورزشی که در آن ضربات لگد جایگاه ویژه ای دارد خالیست. پس بیایید درباره کیک بوکسینگ بگوییم. 
اگر می خواهید هنر رزمی شما ترکیبی از مشت و لگد باشد، کیک بوکسینگ می تواند گزینه خوبی باشد.
یادگیری این ورزش در ابتدا و برای مبتدیان بسیار لذت بخش است، زیرا هنوز وارد جنبه مبارزه و حذف نشده اید و به ورزشکار زمان بیشتری می‌دهد تا روی کامل کردن ضربات خود تمرکز کند و قدرت بیشتری به مشت‌هایشان بی افزاید.


کشتی

در یادگیری کدام ورزش رزمی ساده تر است؟ ورزش کشتی را در انتهای لیست قرار می دهیم. ورزشی که کاملا آشنا و رایج است و در مسابقات المپیک همیشه حضور جدی داشته است. 
چیزی که کشتی را برای مبتدیان بسیار دوستانه و محبوب می کند این است مجبور نیستید تمرکز خود را روی مشت و لگد زدن به حریف بگذارید. بلکه کافیست با او سرشاخ شده و به اصطلاح خاکش کنید. 

 

فراگیری ورزش رزمی آسان


 
به نظر نمی رسد یادگیری کشتی آن هم در ابتدای راه دشوار باشد، بلکه یادگیری آن بسیار شیرین است و رزمی کار را برای فراگیری آن به طور حرفه ای تشویق می کند. 
در هر صورت اینکه کدام ورزش رزمی برای یادگیری ساده تر است علاوه بر نوع ورزش تلاش و علاقه¬ی هنرجو نیز بسیار موثر است. اینکه با چه هدف و انگیزه ای دفاع شخصی را آغاز کرده اید و هدف شما از آن چیست؟ آیا فقط می خواهید برنده ی مبارزات خیابانی باشید یا قصد دارید تا مسابقات المپیک پیش بروید! 
طبیعی است که اگر هدف شما ساده و کوتاه مدت باشد یادگیری 6 ماهه اول هر کدام از ورزش های رزمی برای شما کافی و البته ساده است. زیرا همان اصول اولیه را یاد میگیرید و نه تکنیک های بیشتر. یادگیری تکنیک و فن قطعا دشواری های خودش را دارد و زمان بیشتری مطالبه می کند. 
 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟
ورزش های رزمی

آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟

  • 1401/10/07

مانند هر ورزش دیگری هنرهای رزمی نیز خطر آسیب دیدگی را دارد. اما سوال اساسی این است که ورزش های رزمی...

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟
ورزش های رزمی

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

  • 1401/09/30

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابت...

تفاوت کیک بوکس و موی تای
ورزش های رزمی

تفاوت کیک بوکس و موی تای

  • 1401/02/27

در مورد قدمت این دو رشته رزمی نظرهای مختلفی وجود داره بعضی منابع قدمت کیک بوکسینگ رو دو هزار سال و ا...

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما
ورزش های رزمی

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما

  • 1401/07/20

ورزش رزمی موی تای یکی از باستانی ترین هنر های رزمی در دنیای امروز است. خوشبختانه ترکیب تمرینات ذهنی...

آموزش ورزش های رزمی در خانه
ورزش های رزمی

آموزش ورزش های رزمی در خانه

  • 1401/08/29

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آ...

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی
ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

  • 1401/09/02

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آ...